سلسله مباحث آیات مهدوی(۱۰)
07 اردیبهشت 1400 - 7:51
21
جزء [10] سوره توبه ، آیه 32 با توضیحات حجت الاسلام و المسلمین استاد محمدرضا نصوری
پ
پ

جزء [۱۰] سوره توبه ، آیه۳۲
« يُريدُونَ أَنْ يُطْفِؤُا نورَ اللهِ بِأَفْواهِهِمْ وَ يَأْبَى اللهُ‌ إِلاَّ أَنْ يُتِمَّ نُورَهُ وَ لَوْ كَرِهَ الْكافِرُونَ »
خدا می‌فرماید؛ می خواهند نور خدا را با دهانهای خودشان خاموش کنند ولی خدا جز این نمی خواهد که نور خود را به کمال برساند هر چند کفار ناراحت باشند.
این آیه دشمنان اسلام و مهدویت و شِگردهای آنان را اشاره دارد و به نوعی هشدار است برای انسان های منتظر.
شخصی از امام کاظم پرسید:
« يُرِيدُونَ لِيُطْفِئُوا نُورَ اللَّهِ بِأَفْوَاهِهِمْ…» یعنی چه⁉ حضرت در جواب فرمود می‌خواهند ولایت امیرالمومنین را با فوت کردن از طریق دهانشان خاموش کنند ولی نمی توانند.
«یُرِیدُونَ» فعل مضارع است نشان می‌دهد که توطئه ی دشمنان دائمی و بی وقفه است، نشانه ی استمرار و تداوم است.
«نُورَ اللَّهِ» احکام اسلام و دین خدا نور است، نور سرچشمه ی حیات است.
«لِيُطْفِئُوا نُورَ اللَّهِ» هر چند، هر دسته از کفار با هر هدف خاصی تلاش کنند اما هدف همه دشمنان خاموش ساختن نور الهی است.
در ادامه امام کاظم (ع) می‌فرماید :«وَاللَّهُ مُتِمُّ نُورِهِ» یعنی ولایت حضرت مهدی (ع) کامل می شود. «لِيُطْفِئُوا نُورَ اللَّهِ بِأَفْوَاهِهِمْ» تلاش دشمنان مثل فوت کردن به خورشید است، تلاش بسیار بسیار بی نتیجه ای خواهد بود. «بِأَفْوَاهِهِمْ» یکی از فعالیت های دشمنان تبلیغات سوء است، شروع می کنند جنگ روانی راه می‌اندازند، شروع می کنند با تلاش و کوشش خودشان، با شایعات از تمام مبانی تلاش و کوشش می کنند که این نـور را خاموش کنند.
اگر ندای اسلام از زبان پیامبرنور است، تداوم آن در شکل امامت نور است. اگر آن زمان دشمن در مقابل رسول خدا می ایستاد که این نور را خاموش کند قطعا تا ظهور حضرت مهدی (ع) دشمن دست از کار نمی کشد، سعی می کند این نور را خاموش کند ، تلاشش این است که این نور و این نعمت الهی را از بین جامعه ما بیرون کند. لذا اینجاست که خداوند به طرفدارانش وعده‌ی پیروزی می دهد و تلاش و کوشش دشمن را به عنوان یک تلاش بیهوده می‌داند.
دشمن هم برای خاموش کردن نور از هر راهی وارد می شود تهمت و نگاه استهزاء و به نوعی جامعه را در مباحث معرفتی وارونه جلوه می دهند، دنبال این هستند حتی رقیب تراشی برای جامعه انجام می دهند ، مدعیان دروغین مهدویت ما کم ندیدیم ، مردم را از شنیدن آیات الهی باز می‌دارند مردم را امروزه تلاش می کنند از معارف ناب مهدویت دور کنند تلاششان بر این است که با استهزاء در مقابل این فرهنگ بایستند سعی در تحریف این دارند سعی در بدعت گذاری این دارند.
حتی آدم هایی را تربیت می‌کنند در قالب اسم مستشار و مستشرق و توریست و جهانگرد و حتی بعضی موقع ها افرادی را به اسم متخصص تربیت می کنند دانشگاه های متعدد افراد زیادی را در مباحث آخرالزمانامروزه می بینیم به خصوص از زمان پیروزی انقلاب اسلامی ایران چقدر همت و تلاش کردند که این جریان را در یک مسیر دیگری قرار دهند. حتی در تعابیر، امام زمان این امام «رَحْمَةً لِلْعَالَمِينَ» را به عنوان دجال به دنیا معرفی کردند، فیلم های زیادی ساختند تلاش های زیادی کردند چه با نگاه تخریبی، چه با نگاه انکاری دنبال این هستند که این نور پر نور را از بین ببرند.
لذا انسان های منتظر، باید تلاش و کوشش کنیم دشمن شناسی را در معارف اعتقادی خودمان در بحث مهدویت جدی بگیریم و دشمنان شیوه ها و شگردهایشان را رصد کنیم و حیله هایشان را افشاگری کنیم ؛ جهل زدایی کنیم در جامعه. خدایی ناکرده بی تفاوت نباشیم! و ایجاد حساسیت کنیم در مسائل اعتقادی و دینی خودمان، به خصوص در متون درسی خودمان در آموزش و پرورش ما ، در دانشگاه های ما ، در حوزه‌های ما ، عزیزان منبری ما سخنوران ما ، در برنامه های متعددی که دارند، ضمن تلاش و کوشش به ارتقاء معرفت، فضای آسیب ها خاصه در بحث آسیب ها بحث دشمن را برای انسان های منتظر بیشتر معرفی کنیم. تا اینطوری که آنها تلاش می کنند این نور را از بین ببرند، ما تلاش کنیم جامعه را زیبا تر و جامعه را با نشاط تر برای مردم معرفی کنیم تا ان شاءالله زمینه ی ظهور حضرت را فراهم کنیم.
#متن_آیات_مهدوی ۱۰
با توضیحات حجت الاسلام و المسلمین استاد محمدرضا نصوری

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.