دین با مدل اهل بیت(ع) معرفی شود | مسائل دینی و اعتقادی با رویکرد علمی و فرهنگی تبیین و ترویج شوند
09 مرداد 1402 - 8:26
13

حجت الاسلام نصوری با بیان اینکه در بحث تبیین و ترویج مسائل دینی و اعتقادی باید رویکرد ما علمی و فرهنگی باشد نه امنیتی و قضایی، گفت: ویترین شهر در فضای بی حجابی و بدحجابی قرار گرفته،باید با ارزش گذاری به محجبه ها زمینه میدان داری این قشر فراهم شود. ۲۱ ساعت پیش زمان تقریبی […]

پ
پ

حجت الاسلام نصوری با بیان اینکه در بحث تبیین و ترویج مسائل دینی و اعتقادی باید رویکرد ما علمی و فرهنگی باشد نه امنیتی و قضایی، گفت: ویترین شهر در فضای بی حجابی و بدحجابی قرار گرفته،باید با ارزش گذاری به محجبه ها زمینه میدان داری این قشر فراهم شود.

۲۱ ساعت پیش زمان تقریبی مطالعه ۳ دقیقه

دین با مدل اهل بیت(ع) معرفی شود

به گزارش روابط عمومی بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود(عج) استان مازندران،‌ حجت الاسلام محمدرضا نصوری معاون فرهنگ، آموزش و پژوهش بنیاد فرهنگی مهدی موعود(عج) و معاون تبلیغ و اطلاع‌رسانی مرکز تخصصی مهدویت در همایش سالانه با شعار «امر به معروف و نهی از منکر، نهضت حسینی، جامعه متعالی» که در مجتمع اهل بیت(علیهم السلام) ساری برگزار شد، با بیان اینکه اصلاح جامعه فلسفه قیام عاشورا بود، اظهار کرد: امام حسین(ع)برای احیای امربه معروف و نهی از منکر دست به اقدام و عمل زدند.

وی با اشاره به آیه ۱۱۹سوره توبه، افزود:ایمان باید با تقوا همراه باشد تا جامعه در مسیر درست قرار گیرد. و جامعه به امام حی برسد.

حجت الاسلام نصوری با بیان اینکه فلسفه قیام امام زمان(عج) نیز همانند قیام عاشورا اصلاح جامعه است، گفت: در زمان امام حسین(ع) جهالت بر مردم زمان حاکم بود یعنی قرآن بین مردم بود اما به آن مصحف شریف توجه نداشتند.

وی با بیان اینکه اگر در حوزه فرهنگی کار نکنیم دیگران(دشمنان اسلام)ورود می کنند، ادامه داد: در مباحث اعتقادی و دینی باید جدی ورود کنیم.

حجت الاسلام نصوری با بیان اینکه باید براساس مبانی قرآن و عترت عمل کنیم، افزود: در زمان امام حسین(ع) مردم قاری و حافظ قرآن بودند اما مبانی قرآن را مورد توجه قرار ندادند.

وی با بیان اینکه احکام، عقاید و اخلاق سه ضلع دین است، گفت: کسی که دین دار است باید نماز می خواند به امربه معروف و نهی از منکر هم توجه داشته باشد.

حجت الاسلام نصوری با بیان اینکه فضای جهل و نادانی انسان را در مسیر سقوط قرار می دهد باید در بحث امربه معروف استمرار داشته باشیم،‌ خاطرنشان شد: باید از بروز و ظهور جهالت اخلاقی به طور جدی جلوگیری شود.

وی به اغتشاشات سال ۱۴۰۱ اشاره کرد و گفت: مبناهای اعتقادی بین نسل نو ضعیف است و بخش اعظمی از فریب خوردگان در حوادث سال گذشته را دانش آموزان و فرهنگیان تشکیل می دادند که باید مراقبت شود.

حجت الاسلام نصوری با بیان اینکه جهل اعتقادی حاکم شود انسان از ولی زمان دور می شود، افزود: در مدارس برای درس آمادگی دفاعی به جای آموزش سلاح باید فرهنگ شهادت آموزش داده شود.

وی با بیان اینکه جهل مسائل فرهنگی ایجاد شود افراد جامعه هنجار شکن و حرمت شکن می شوند، گفت: یکی از ماموریت های مهم ستاد امر به معروف و نهی از منکر باید احیای این فریضتین الهی باشد بدین معنی که مردم خود را در برابر انحرافات مسئول بدانند.

امام جمعه موقت ساری برلزوم احصای معروفات و منکرات در جامعه امروزی تاکید و بیان کرد: ویترین شهر در فضای بی حجابی و بدحجابی قرار گرفته است باید با ارزش گذاری به محجبه ها زمینه میدان داری محجبه ها فراهم شود.

وی با اشاره به قوانین حوزه عفاف و حجاب،‌گفت: در قالب مصوبه ۴۲۷ شورای فرهنگ عمومی برای ۲۶دستگاه در حوزه عفاف و حجاب ۳۰۰وظیفه مطرح شده که حوزه های علمیه را در این مصوبه ندیدند و جایی که کارشان خراب شد کم کاری حوزه های علمیه را به میان می آورند درصورتیکه باید تمام مصوبات باید پیوست دینی داشته باشند.

حجت الاسلام نصوری با بیان اینکه متولیان امر مباحث دینی علما هستند باید از این قشر برای خروجی درست مصوبات بهره گرفته شود، افزود: فرهنگ امربه معروف و نهی از منکر باید احیا شود و آموزش داده شود تا این فریضتین الهی درست اجرا شود.

وی با اشاره به مدل اهل بیت(علیهم السلام) برای کار فرهنگی بدین صورت که اهل بیت با جهل مبارزه می کردند تا مهندسی رفتار فرد شکل گیرد تا در مسیر توحید قرار گیرد، خاطرنشان شد: نگاه ما در بحث تبیین و ترویج مسائل دینی و اعتقادی باید با رویکرد علمی و فرهنگی همراه باشد نه امنیتی و قضایی!

حجت الاسلام نصوری با بیان اینکه برای تمام پروژه ها نظیر آزاد سازی سواحل خزر باید پیوست فرهنگی دیده می شد، گفت: پیشینه دینی و فرهنگی مازندرانی ها شهره عام و خاص است باید پیوست فرهنگی با رویکرد امربه معروف نهی از منکر برای حفظ فرهنگ مردمان این خطه از شمال کشور دیده شود.

منبع: خبرگزاری شبستان

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.