کتاب دادگستر جهان
۲۹ بهمن ۱۳۹۹ - ۱:۵۰
30

کتاب دادگستر جهان نوشتة آیت اللّه ابراهیم امینی ، در ۳۴۴ صفحه رقعی منتشر شده است. نویسندة کتاب، علت تألیف آن را رخنه شبهات در اعتقادات جوانان و دانش آموختگان می‌ داند که از سوی نویسندگان، پاسخی مناسب و شایسته نگرفته اند. از این رو ایشان تصمیم می‌گیرد چنین کتابی تألیف کند و در سال […]

پ
پ

کتاب دادگستر جهان نوشتة آیت اللّه ابراهیم امینی ، در ۳۴۴ صفحه رقعی منتشر شده است. نویسندة کتاب، علت تألیف آن را رخنه شبهات در اعتقادات جوانان و دانش آموختگان می‌ داند که از سوی نویسندگان، پاسخی مناسب و شایسته نگرفته اند. از این رو ایشان تصمیم می‌گیرد چنین کتابی تألیف کند و در سال ۱۳۴۶ توفیق می‌یابد آن را منتشر سازد. این کتاب نزدیک به بیست بار تجدید چاپ شده و به برخی از زبان ها نیز ترجمه شده است.

کتاب دادگستر جهان

دادگستر جهان عمدتاً به صورت پرسش و پاسخ، بین برخی از فرهیختگان تنظیم شده و با استفاده از روایات معصومین(ع)، مطالب ارزنده ای برای استفاده عموم ـ به ویژه جوانان ـ ارائه کرده است.
نویسنده در دوازده فصل، با استناد به یافته های عقلی و نقلی محدّثان، مفسّران و مورخان امامیه و عامّه و نیز دستاوردهای علوم تجربی، به تشکیک های گوناگون درباره مهدویّت پاسخ داده است. طرح مباحث به شیوة مناظره بوده که بر جذابیت کتاب افزوده است. مؤلف آغاز عقیده به مهدویّت را از زمان پیامبر اکرم(ص) می داند و شخصیت تجدید مکرر چاپ کتاب، نشانگر استقبال خوب از این اثر ارزنده است. این کتاب برای علاقه مندان به مباحث مهدویّت بسیار مفید است.
و تبار امام را بررسی می کند. او همچنین ادعای مهدی بودن محمد بن حنفیه، اعتقاد زیدیه به مهدویّت محمدبن عبداللّه¬بن حسن و باور واقفیه به عروج امام صادق(ع) را رد می کند و این نکته را که منشأ مهدویّت از تعالیم یهود و زرتشتی است و عبداللّه بن سبا در ایجاد آن نقش داشته، مردود می¬داند.
عالم غیب و امام عصر(عج)، امامت کودک پنج ساله، فلسفه طولانی شدن غیبت، مهدی(عج) در کتاب‌های اهل سنّت، نشانه ها و شرایط ظهور، یاوران حضرت مهدی(عج) ، چگونگی ظهور و احادیث، منابع، تألیفات و اقوال بزرگان اهل سنّت در بارة حضرت مهدی(عج)، طول عمر، محل زندگی حضرت مهدی(عج) و جهان در عصر آن حضرت، از مباحث مهمّ دادگستر جهان است.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.