کتاب چگونه امام زمان(عجل الله تعالی فرجه) را یاری کنیم؟
28 تیر 1400 - 11:57
51

این کتاب، شرح و توضیح جمله ای از دعای شریف عهد و بیان قسمتی از وظایف مؤمنان نسبت به حضرت ولیّ عصر «عجّل اللَّه فرجه» است.

پ
پ

نوشتاری که پیش روی شماست، شرح و توضیح جمله ای از دعای شریف عهد و بیان قسمتی از وظایف مؤمنان نسبت به حضرت ولیّ عصر «عجّل اللَّه فرجه» است.
متأسّفانه این زاویه مهم از مباحث مربوط به حضرت بقیه اللَّه ارواحنا فداه در طول تاریخ طولانی غیبت مورد اهتمام و توجّه پژوهشگران واقع نشده و آن طور که شایسته است به آن نپرداخته اند، و تا آنجا که من اطّلاع دارم فقط یک کتاب به نام «شیوه های یاری قائم آل محمد «عجّل اللَّه فرجه»، تألیف مرحوم آیه اللَّه میرزا محمّد باقر فقیه ایمانی» در این باره انتشار یافته است.
و این یکی از جهات مظلومیّت امام زمان علیه السلام است که شیعیان و دوستانش پس از قرن ها آوارگی و گرفتاری و رنج و فشار، هنوز هم برای قیام جهانی آن یگانه منجی عالم بشریّت، آن آمادگی همگانی و پذیرش کامل فکری و عملی و تشنگی و اشتیاق را نیافته اند و در جهت اجرایی شدن عدل و داد همه جانبه و فراگیر، همدلی و هم سویی لازم را ندارند و غالباً از مسؤولیت های خودشان در برپایی آن نظام روح بخش بی خبرند!
بسا افرادی که به نماز و روزه و عبادت و آیین های دینی پایبند هستند، امّا آینده بشریّت و اوضاع مردم جهان برای آنان هیچ اهمّیتی ندارد و گویا غیبت طولانی امام زمان «عجّل اللَّه فرجه» را خواست و اراده بی چون و چرای خداوند می دانند و برای همه چیز دعا می کنند جز تعجیل فرج و ظهور امام عصر ارواحنا فداه!
بعضی از مردم حتّی حاضر نیستند نزدیک ترین کسان خود را به آیین های دینی فرا خوانند و یا از گناه و معصیت بازدارند و هشدار دهند و فقط به فکر آنند که گلیم خویش را از آب بیرون برند!
و بسیارند کسانی که به گمان خود با قرآن اُنس دارند و با تمام وجود به آن دل بسته اند امّا هنگام ظهور امام عصر «عجّل اللَّه فرجه» با حربه قرآن با آن حضرت مخالفت خواهند کرد و آیات قرآن را بر ضدّ آن حضرت تفسیر و تأویل خواهند نمود.
امام صادق علیه السلام فرمودند: هرگاه حضرت قائم علیه السلام بپاخیزد از مردمان جاهل بیش از آنچه رسول خداصلی الله علیه وآله وسلم از جاهلان جاهلیّت صدمه دید، صدمه و محنت می بیند.

برشی از کتاب:

ممكن‌است افرادى ازحركت اصلاحى همه جانبه امام‌عصر«عجّل‌الله فرجه» وبرنامه‌هاى جامع وشيوه‌هاى دقيق حكومت آن حضرت در عرصه‌هاى علم و عمل وقلمرو اعتقاد وفرهنگ واقتصاد و… بى‌خبر باشند ورفتار وسلوك آنان برخلاف سيره امام ۷ بوده باشد امّا دوستى آن حضرت را ادّعا كنند وحوائج وخواسته‌هاى خود را از آن جناب تقاضا نمايند ولى هيچ‌گونه وظيفه ومسؤوليتى نسبت به امام ۷ احساس نكنند. وكسانى را مى‌بينيم كه نام مقدّس امام عصر«عجّل الله فرجه» را بر زبان دارند ولى در جهت منافع وغرض‌هاى دنيوى خود آن را به كار مى‌برند ومايل نيستند دوران غيبت به سرآيد وحكومت عدل وداد برقرار شود، چرا كه خوب مى‌دانند در آن روزگار فرخنده مورد بازخواست واقع مى‌شوند وبه كيفر اعمال خود مى‌رسند.

حتّى اخيرآ ديده مى‌شود كه افرادى براى تولّد آن حضرت جشن مى‌گيرند امّا در همان جشن‌ها برنامه‌هايى را انجام مى‌دهند كه با شرع مقدّس مغايرت دارد وهدف از خوشحالى در ولادت مصلح جهان را نمى‌دانند!

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.