کتاب موعود حق
29 بهمن 1399 - 1:53
37

«موعود حق» نوشته حجت‌الاسلام والمسلمین محبوب شفائی از سوی مرکز نشر سنابل منتشر و روانه بازار کتاب شده است.اثر حاضر، در پی آن است تا اثبات کند که حقیقت فرج و آسایش همه مومنان و مستضعفان به دست توانای امام زمان (عج) است و تمام درد و رنج انسان فقط با ظهور با برکت او […]

پ
پ

«موعود حق» نوشته حجت‌الاسلام والمسلمین محبوب شفائی از سوی مرکز نشر سنابل منتشر و روانه بازار کتاب شده است.
اثر حاضر، در پی آن است تا اثبات کند که حقیقت فرج و آسایش همه مومنان و مستضعفان به دست توانای امام زمان (عج) است و تمام درد و رنج انسان فقط با ظهور با برکت او پایان خواهد یافت.
بر اساس مطالب کتاب، واژه «انتظار» را نمی‌توان بهانه سستی و خمودی خویش قرار داد و وجدان مذهبی خود را به نام آن و از کوشش و پیکار در راه دین شانه خالی کرد. انتظار در خودسازی‌های فردی، خودیاری‌های اجتماعی و حل نشدن در مفاسد محیط، تأثیر بسزایی دارد که از فلسفه مهم اتنظار به شمار می‌آیند؛ رابطه تشابه در میان مساله «انتظار» و «جهاد» و مبارزه با دشمن وجود دارد.
عقیده به ظهور حضرت «موعود حق» اختصاص به اسلام ندارد، بلکه سایر ادیان و مکاتب را نیز شامل می‌شود. از همه مهم‌تر، دشمنان اسلام اعتراف خود را به سازندگی انتظار اعلام کرده‌اند. منتظران و هر یک از سازمان‌ها و نهادها برای ترویج فرهنگ انتظار وظایفی را بر عهده دارند، منجمله از خویشتن باید افرادی مسلمان و بیدار بسازیم تا بتوانیم با بالا بردن آگاهی عقیدتی و پایبند بودن به اخلاق نیکو و پسندیده اسلامی، جلوی تهدیدهای دشمنان را بگیریم.
کتاب حاضر در هشت فصل، مطالب بسیار مفیدی را درباره مهدی موعود (عج) به منتظران هدیه می‌دهد. «مهدویت از دیدگاه ائمه اطهار(علیهم‌السلام)، انتظار چیست؟ منتظر کیست؟  انتظار از منظر اصول اعتقادی، مبادرت و مبانی انتظار، نقش‌آفرینی فوائد انتظار، دیدگاه اسلام درباره ظهور حضرت مهدی؟عج؟، دیدگاه اسلام شناسان در ظهور مهدی (عج) و وظایف شیعیان در دوران غیبت کبری» عناوین فصول هشتگانه این اثرند.
چاپ نخست کتاب «موعود حق» با شمارگان ۱۰۰۰ نسخه، ۲۴۸ صفحه و بهای ۳۹۰۰۰ ریال راهی بازار نشر شد.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.