مدیر بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود (عج) در مازندران؛ مسجد بهترین کلاس درس برای فراگیری سبک زندگی منتظرانه است.
03 شهریور 1400 - 7:49
32
حجت الاسلام نصوری با بیان اینکه راهبرد اصلی در کادرسازی و تربیت نیروی متخصص باید بامحوریت مسجد باشد، گفت: مسجدی ها باید به تغییر سبک زندگی اقدام کند تا با برخورداری از سبک زندگی منتظرانه بتوانند به سوی تمدن نوین اسلامی حرکت کنند.
پ
پ

حجت الاسلام والمسلمین «محمدرضا نصوری»در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از ساری، ضمن گرامیداشت «روزجهانی مساجد» درخصوص روز جهانی مسجد و اهمیت و جایگاه این پایگاه در بحث ترویج مهدویت و اهمیت فراهم شدن زمینه فرج حضرت مهدی(عج) به همت بچه های مسجد، اظهار کرد: جایگاه و اهمیت مسجد در دوران بعثت هم محور اتحاد و همدلی و جهاد و ایثار و هم افزایی برای توسعه و تعمیق فرهنگ اسلام بوده است.

مدیر بنیاد فرهنگی مهدی موعود (عج) در مازندران با بیان اینکه مساجدعملا پایگاه و ظرفیتی برای فرهنگسازی و تربیت نسل منتظر هستند، گفت: با توجه به کارکردهای مساجد، این پایگاه های دینی جایگاهی برای عبودیت و بندگی، تربیت نیرو، محل عبادت، محل ارتقا و تمرین بحث تقوا نیز به شمار می رود.

وی با بیان اینکه متحد شدن و پشت سر امام نماز خواندن اتحاد و همدلی ایجاد می کند، افزود: مسجد همچنین محلی است که می تواند پایگاهی باشد برای ظلم ستیزی و ایجاد فضای عدالت محوری که جزء اهداف امام زمان (علیه السلام) است. نمونه آن را در هشت سال دفاع مقدس دیدیم که پایگاهی برای مقابله با دشمنان و درمقابل باطل ایستادن شده بود.

حجت الاسلام نصوری بابیان اینکه رسول گرامی اسلام حضرت محمد مصطفی(ص) در هنگام مهاجرت از مکه به مدینه مسجد قبا را به‌عنوان اولین اقدام در آنجا بنا نهادند و این نشان از اهمیت و جایگاه مسجد در دین مبین اسلام دارد، ادامه داد: در زمان انقلاب اسلامی ایران نیز مسجد به‌عنوان پایگاه اصلی مردم محسوب می‌شد، این اتفاق را هم در زمان دفاع مقدس شاهد بودیم.

وی افزود: پیامبر(ص) در اولین حرکت خود بعد از هجرت به مدینه، محلی را به عنوان پایگاه و توسعه فرهنگ اسلامی قرار دادند همین حرکت را هم امام زمان(عج) دارد بدین صورت که ظهور امام زمان(عج) در مسجد الحرام است سپس حضرت به مسجد کوفه می آید بعد به سمت بیت المقدس می آید و در بیت المقدس حضرت مسیح نزول می کند وبا بیعت باحضرت مسیح حرکت و ایجاد بحث تمدن نوین اسلامی که در آن علم و اخلاق ومعنویت و توسعه جهانی است همه در مساجد شکل می گیرد.

حجت الاسلام نصوری با تاکید براینکه کادرسازی باید با محوریت مسجد باشد، گفت: کارکردهای مسجد بی‌شمار است و با توجه به شرایط هر منطقه و محله، مسجد علاوه بر محل عبادت بودن، می‌تواند یک محور برای مجموعه فعالیت‌های مختلف فرهنگی اجتماعی و سیاسی باشد.

وی با بیان اینکه راهبرد اصلی در کادرسازی و تربیت نیروی متخصص باید بامحوریت مسجد باشد، افزود: چرا که اگرانسان ها توحید محور شوند می توانند امام محور شوند. و آن نگاهی که از بعثت به عنوان مبدا حرکت به سمت تمدن نوین اسلامی داریم انشالله محقق می شود.

حجت الاسلام نصوری با بیان اینکه می توانیم از ظرفیت مساجد برای فرهنگ سازی، کادرسازی، نیروسازی، پاسخ به شبهات و عملا احیا و ترویج سبک زندگی منتظرانه بهره مند شویم، گفت: مسجد همچنین می تواند بهترین پایگاه برای ترویج و تعمیق فرهنگ مهدویت باشد.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.