شرط مصونیت از باطل در عصر غیبت؛راهی كه برای رسیدن به ظهور باید طی شود
23 خرداد 1401 - 8:08
24

حجت الاسلام والمسلمین نصوری گفت: انسان‌های منتظر باید توجهات بسیار داشته باشند تا عصر غیبت را به دوران ظهور منتج كنند؛ امام صادق(ع) فرمودند: آنان كه در زمان غیبت به فرمان ما تمسك می‌كنند، قلب هدایت شده خود را به سمت باطل نمی‌برند. به گزارش واحد خبرمركز تخصصی مهدویت،  حجت الاسلام والمسلمین محمدرضا نصوری درباره […]

پ
پ

حجت الاسلام والمسلمین نصوری گفت: انسان‌های منتظر باید توجهات بسیار داشته باشند تا عصر غیبت را به دوران ظهور منتج كنند؛ امام صادق(ع) فرمودند: آنان كه در زمان غیبت به فرمان ما تمسك می‌كنند، قلب هدایت شده خود را به سمت باطل نمی‌برند.

به گزارش واحد خبرمركز تخصصی مهدویت،  حجت الاسلام والمسلمین محمدرضا نصوری درباره سرانجام انتظار فرج، اظهار كرد: خدای متعال در قرآن می فرماید: «أَلَیسَ الصُّبْحُ بِقَرِیبٍ؛ آیا صبح نزدیك نیست؟»، باید بدانیم آن زمان دور نیست همانطور كه در دعای عهد می خوانیم: «إِنَّهُمْ يَرَوْنَهُ بَعِيداً وَ نَرَاهُ قَرِيباً».

معاونت تبلیغ و ارتباطات مركز تخصصی مهدویت حوزه علمیه قم ادامه داد: به تصریح آموزه های دینی پیروزی حتمی است و سفیدی بر سیاهی غلبه می كند «جَاءَ الْحَقُّ وَزَهَقَ الْبَاطِلُ إِنَّ الْبَاطِلَ كَانَ زَهُوقًا»، كسی كه برخلاف قوانین هستی حركت كند در مسیر زوال پیش می رود.

وی تصریح كرد: انسان منتظر باید بصیرت خود را ارتقاء دهد، یك راه آن است كه تمسك به دعا و درخواست از خدا را در برنامه روزانه خود داشته باشد، البته تنها دعا كافی نیست بلكه عمل به دعاها مهم است؛ برای مثال دعای «اللّهُمَّ ارْزُقْنا تَوْفِيقَ الطّاعَةِ …» كه وظایف منتظران از اقشار مختلف را تشریح می كند باید در عمل اجرا شود؛ توفیق دوری از گناه نیز نیازمند تمرین است كه باید در فرد و در جامعه محقق شود.

حجت الاسلام نصوری با بیان اینكه طبق روایات منتظران راستین برترین مردم روزگار هستند، گفت: امام سجاد(ع) فرمودند: وقتی زمان غیبت برسد كسی كه قائل به امامت و منتظر ظهور امام(عج) باشد، برترین مردمان كل زمان است. چون خدا به آنها عقل و فهم و معرفت عطاء می كند: «لأنّ الله تعالى ذكره أعطاهم من العقول والإفهام والمعرفة».

وی در ادامه بیان كرد: لذا انسان های منتظر باید توجهات بسیار داشته باشند تا عصر غیبت را به دوران ظهور منتج كنند؛ امام صادق(ع) فرمودند: آنان كه در زمان غیبت به فرمان ما تمسك می كنند، قلب هدایت شده خود را به سمت باطل نمی برند.

حجت الاسلام نصوری در پایان خاطرنشان كرد: امید است نخست معرفت‌مان را نسبت به امام زمان(عج)، سپس محبت‌مان را به ایشان ارتقا دهیم تا عاشق حضرت(عج) شویم، در گام سوم اطاعت از حضرت(عج) را تمرین و چهارم برای ظهور تلاش كنیم. انتظار عمل است باید با عمل نشان دهیم چقدر منتظر امام زمان(عج) هستیم.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.