چهار عامل مهمی که باعث می شود انسان از ولی خدا فاصله بگیرد
09 مرداد 1402 - 8:13
13

به گزارش روابط عمومی بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود(عج) استان مازندران، حجت الاسلام والمسلمین نصوری مدیر بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود(عج) استان مازندران به مناسبت دهه اول محرم در دفتر نماینده ولی فقیه استان مازندران در روز سه شنبه سوم مرداد ماه به سخنرانی پرداخت. نصوری در این جلسه به عواملی که باعث می شود […]

پ
پ

به گزارش روابط عمومی بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود(عج) استان مازندران، حجت الاسلام والمسلمین نصوری مدیر بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود(عج) استان مازندران به مناسبت دهه اول محرم در دفتر نماینده ولی فقیه استان مازندران در روز سه شنبه سوم مرداد ماه به سخنرانی پرداخت.

نصوری در این جلسه به عواملی که باعث می شود انسان از ولی خدا فاصله بگیرد اشاره کرد و گفت: فاصله گرفتن از دستورات قران و عترت، افت معنویت در جامعه، افت غیرت دین و سکوت خواص نسبت به حمایت از امام زمان خود باعث فاصله انسان از ولی خدا می شود.

وی افزود: پنج جهل بر مردم دوران امام حسین(ع) غلبه کرده بود که باعث دوری مردم از امام شد: جهل دینی به خاطر جدی نگرفتن مبانی قران و عترت، جهل اخلاقی چون کسانی که نقش محوری در شهادت امام داشتند افراد فاسدی بودند، جهل سیاسی چون بصیرت و قدرت تحلیل دوران سیاسی خود جهت تشخیص حق از باطل را نداشتند، جهل اعتقادی و جهل فرهنگی.

مدیر بنیاد استان مازندران در پایان گفت: قرآن کریم در آیه ۱۱۹ سوره توبه(یا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُوا اتَّقُوا اللَّهَ وَ کُونُوا مَعَ الصَّادِقِینَ) به سه راهکار مهم ایمان قوی، ایمان توام با تقوا تا انسان به مسیر انحراف نرود و رسیدن و همراهی با صادقین(امام) جهت قرار گرفتن انسان در مسیر ولی زمان، اشاره می کند.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.