راه‌های گرامیداشت نیمه شعبان در ایام مقابله با کرونا
29 دی 1399 - 13:10
22
حجت‌الاسلام نصوری با بیان اینکه در شرایط تعطیلی مساجد و اماکن مذهبی به دلیل مقابله با کرونا می‌توان با اقدامات فردی و اجتماعی ولادت امام زمان(عج) را گرامی داشت، گفت: احیای خانوادگی شب نیمه‌شعبان و دستگیری از نیازمندان ازجمله این اقدامات است.
پ
پ

حجت الاسلام والمسلمین «محمدرضا نصوری» در گفت وگو با خبرنگار غدیر و مهدویت خبرگزاری شبستان درباره راه های گرامیداشت ایام ولادت امام زمان(عج) در شرایط تعطیلی اماکن و تجمعات مذهبی در پی شیوع کرونا، اظهار کرد: استفاده از رسانه ملی و نیز فضای مجازی به منظور جریان سازی محتوایی از مباحث مرتبط با امام زمان(عج) و مهدویت یکی از راه های گرامیداشت این ایام در شرایط مقابله با کرونا است.
معاون تبلیغ و ارتباطات مرکز تخصصی مهدویت حوزه علمیه قم ادامه داد: اهتمام به انجام مستحبات این ایام نیز فرصت بزرگداشت ایام ولادت امام زمان(عج) را به ما می دهد برای مثال اگرچه فعالیت مساجد و اماکن مذهبی در این ایام به منظور قطع زنجیره مبتلایان به کرونا، تعطیل و ممنوع است اما می توانیم خودمان در خانه در شب نیمه شعبان همراه با اعضای خانواده احیاء بگیریم و اعمال مستحب و موکد این شب را به جای آوریم.
وی تصریح کرد: یا آنکه هر کسی در سر در خانه خود پرچمی از القاب و شعارهای مهدوی را نصب و به فضاسازی مهدوی در روزهای منتهی به ولادت حضرت صاحب الزمان(عج) کمک کند.
حجت الاسلام نصوری تاکید کرد: همچنین، اجرای پویش های مهدوی، قرائت جمعی ادعیه مهدوی، صدقه دادن برای امام زمان(عج) به صورت فراگیر و کمک به نیازمندان چراکه نیمه شعبان روز حمایت از مستضعفان است، می تواند در این شرایط به بزرگداشت ولادت امام مهدی(عج) کمک کند.
وی در پایان خاطرنشان کرد: علاوه بر این می توان با امام زمان(عج) برای کنار گذاشتن یکی از گناهان یا ایجاد یک عادت خوب در خود مثل دستگیری از ناتوانان عهد بست و خود را ملزم به پایبندی به این عهد در ابعاد اجتماعی و فردی کرد.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.