دوره غرب و مهدویت برگزار شد
08 آبان 1401 - 7:32
22
دوره غرب و مهدویت با حضور طلاب و فعالین فرهنگی توسط بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود عج استان مازندران در شهرستان ساری برگزار شد.
پ
پ

 به گزارش روابط عمومی بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود(عج) استان مازندران، با توجه به اتفاقات و اغتشاشات اخیر در کشور و تاکید مقام معظم رهبری بر صحنه گردانی ماجرا توسط غرب و دشمنان انقلاب، دوره غرب و مهدویت با حضور حجت الاسلام و المسلمین زهیر دهقانی آرانی مورخ جمعه ۱۴۰۱/۰۸/۰۶ در حوزه امام علی علیه السلام شهرستان ساری برگزار شد.

حجت الاسلام و المسلمین دهقانی در ابتدا با اشاره به مفهوم غرب در گفتمان انقلاب گفت: منظور ما از غرب کشورهایی است که در سه عرصه فکر و عقیده، فرهنگ و سیاست مشترک هستند

حجت الاسلام دهقانی در ادامه ویژگی های نگاه غرب به مسائل مختلف را با اسلام مقایسه و تفاوت دو نگاه را شرح داد.

وی با ذکر حدیثی از امام علی علیه السلام که می فرمایند: هرکس در برابر دشمن بخوابد با حیله دشمن بیدار خواهد شد، به لزوم موضوع دشمن شناسی تاکید و انواع دشمنان را از منظر قران کریم بررسی نمود.
دهقانی در ادامه توصیه های قرآن کریم به مسلمانان در مقابله با دشمنان را شرح داد.

وی در بخش دوم جلسات فعالیت های غرب علیه مهدویت را شرح و وظایف مربیان حاضر در دوره جهت مقابله با این هجمه وسیع دشمن از قبیل: رصد بروز فعالیت های دشمن، پاسخ گویی به شبهات وارده، تبلیغ و معرفی صحیح حضرت و از همه مهمتر مطالبه گری و خروج از حالت دفاعی و وارد شدن به حالت تهاجمی در مسائل مختلف از غرب را نام برد.

این جلسات در چارچوب دوره تربیت مربی مهدویت برگزار و انتهای دوره به مربیان مدرک مربیگری اهدا خواهد شد.

عکس
عکس

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.