در تشریح «حدیث شریف کساء» عنوان شد: انسان توحیدگرا اثر واسطه‌ها را نادیده نمی‌گی
18 آبان 1400 - 9:39
24
دیر مرکز تخصصی صحیفه سجادیه گفت: در زندگی انسان موحد و توحیدگرا همواره در همه موضوعات از وسیله‌ها و واسطه‌ها استفاده می‌شود. چراکه از همین طریق انسان موحد رشد پیدا می‌کند.
پ
پ

به گزارش خبرنگار غدیر و مهدویت خبرگزاری شبستان، حجت الاسلام «محمد صادق کفیل»، مدیر مرکز تخصصی صحیفه سجادیه با اشاره به آثار و برکات حدیث شریف کساء گفت: در جایگاه و عظمت حدیث کسا همین بس که بزرگان دین از جمله آیت الله بهجت سفارش می‌کردند که این دعا را همواره قرائت کنید.تنها موقع گرفتاری حدیث کسا نخوانیم چرا که وقتی به آثار و برکات این دعا نگاه می کنیم انسان نمی تواند آن را ترک کند.

وی افزود: در این دعا اشاره شد که پیامبر صلی الله علیه و آله و سلم بر حضرت زهرا سلام الله علیها وارد شدند.سپس فرمودند: “من مریض هستم و احساس ضعف می کنم برای من کسا یمانی بیاورید.”همانطور که می دانید “کسا” به معنای روانداز است و پیامبر صلی الله علیه و آله و سلم به دخترشان فرمودند: “برای من رو اندازه بیاورید”

حجت الاسلام کفیل عنوان کرد: از همین جا می توان فهمید برای حل مشکل باید به سراغ راه حل طبیعی رفت. اگر اتفاقی رخ داد نباید به دنبال راه های غیر طبیعی رفت چرا که پیامبر خدا با آن همه مقام و منزلت احساس ضعف می‌کنند و برای همین از حضرت زهرا سلام الله علیها درخواست رو انداز می‌کنند.

وی افزود: انسان اگر دچار مریضی شد و دکتر تجویز دارو کرد نباید از خوردن آن پرهیز نمود چرا که راه حل طبیعی درمان ما در خوردن دارو است. یا اگر باید واکسنی تزریق نمود این کار را باید انجام داد.مانند این می ماند انسان احساس گرسنگی کند واز خدا بخواهد که سیر شود در حالی که راه طبیعی خوردن غذا است.

حجت الاسلام کفیل تصریح کرد: چرا دین را طوری به دیگران نشان می‌دهیم که برخی تصور کنند انسان متدین به هیچ چیز این دنیا اعتقاد ندارد این درحالیست که اعتقاد توحیدی یعنی استفاده از وسایل دنیا برای رشد و پیشرفت.

وی افزود: در روایت آمده است روزی پیامبر به مسجد رفتند و فردی را مشغول دعا و نیاز دیدند رسول خدا فرمودند چرا به دنبال کار و معاش نمی‌روی؟ این فرد در پاسخ گفت: رسول خدا من بنده ای متوکل هستم.پیامبر صلی الله علیه و آله و سلم فرمودند:” تو بنده ی متوکل نیستی بلکه بنده ای هستی که کارهای خود را بر دوش دیگران می‌اندازی”

حجت الاسلام کفیل اظهار کرد: وقتی به انسان می گویند باید کار کنی راهی جز تلاش و کوشش ندارد.حالا اگر کسی از صبح بلند شود و قرآن بخواند و به خدا بگوید تو رزاق هستی و روزی من را بده پیامبر با این روحیه برخورد کردند.پیامبر رسماً در این جا به این فرد فرمودند تو تنبل و بی حال هستی و اصلاً معنای توحید را نفهمیدی.

وی عنوان کرد: اما کسی که می‌خواهد توکل داشته باشد ابتدا تلاش و کوشش انجام می‌دهد و نتیجه کار را به خدا میسپارد.هیچ وقت خدا را در کنار واسطه ها قرار نمی دهیم اما تمام مقدمات و انجام می دهیم و نتیجه را به خداوند متعال می سپاریم.انسان در ازای بیماری به دکتر می رود دارو مصرف می کند و تمام مقدمات را انجام می دهد اما در نهایت به خداوند متعال می فرماید: شفا دهنده تویی.

حجت الاسلام کفیل خاطرنشان کرد: در زندگی انسان موحد و توحید گرا همواره در همه موضوعات از وسیله ها و واسطه ها استفاده می شود. چرا که از همین طریق انسان موحد رشد پیدا می‌کند و بالا می‌رود بر همین اساس پیامبر صلی الله علیه و آله و سلم نیز از حضرت زهرا می خواهند که برای ایشان رو اندازی بیاورند.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.