جشن کوثر به مناسبت ولادت حضرت فاطمه زهرا(س) و تجلیل از مربیان خواهر و بانوان فعال مهدوی استان مازندران
29 بهمن 1399 - 8:57
30
همزمان با فرا رسیدن ولادت با سعادت حضرت فاطمه زهرا (س) جشن کوثر ویژه مربیان خواهر و بانوان فعال مهدوی به همت دفتر نمایندگی ولی فقیه در استان مازندران و بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود (عج) استان مازندران با رعایت پروتکل های بهداشتی برگزار گردید.
پ
پ

حجت الاسلام و المسلمین محمدرضا نصوری مدیر بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود (عج) استان مازندران ضمن تبریک ایام ولادت بانوی دو عالم حضرت زهرا (س)بر لزوم الگو گیری از سیره عملی حضرت زهرا(س) در ولایتمداری تاکید کردند و بیان فرمودند: در ایام ولادت زهرای مرضیه مجموعه فعالان فرهنگ مهدوی با الگو قرار دادن این بانوی فداکار از امام دوران خود دفاع کنند و راه آن حضرت را دنبال نمایند.

مدیر بنیاد فرهنگی مهدی موعود (عج) در مازندران اظهار کرد: هنگامى كه فاطمه زهرا (سلام الله علیها) به دنيا آمد. فرشته وحى بر وجود مبارك رسول خدا (ص) نازل گشت و از جانب پروردگار مهربان بر وى پيام آورد كه خداوند تبارك و تعالى بر تو و فرزند نو رسيده‏ ات درود مى ‏فرستد. رسول خدا (ص) با شنيدن خبر تولد فاطمه (سلام الله علیها) در مقابل پروردگار سر به سجده‏ ى شكر گذارد و خداى عزوجل را بر عطاى اين نعمت مبارك و خجسته سپاس گفت.
حجت الاسلام نصوری افزود: اگر اندکی به عمق مفهوم فاطمه بودن توجه کنیم در می‌یابیم که این یکی از بزرگ‌ترین محبت‌های خداوندی به بشریت بوده است. در روایتی آمده که پیامبر اکرم (ص) خطاب به حضرت على (ع) فرمود: آیا می‌دانى چرا دخترم را فاطمه نامیدم؟ حضرت على (ع) فرمود: اى رسول خدا، به چه دلیل؟ پیامبر (ص) فرمود: براى اینکه او و شیعیانش از آتش حفظ می شوند.
وی بیان کرد: بر اساس روایتی حضرت فاطمه زهرا (س) در قیامت حاضر می‌شوند و همچون مرغی که دانه را از میان خاک برمی‌چیند، محبان و حتی محّبِ محبانشان را انتخاب و از عذاب جهنم نجات می‌دهند و به بهشت می‌برند و این یعنی یک رفتار منجی‌گرایانه از سوی حضرت فاطمه زهرا (س)، بزرگواری که با یک رفتار مادرانه تمام محبان و شیعیانشان را در آن شرایط پناه می‌دهند.
حجت الاسلام نصوری برلزوم الگوگیری از سیره عملی دردانه نبی مکرم اسلام(ص) در ولایتمداری تاکید کرد و افزود: سیره فاطمی(س) و سبک زندگی مهدوی این است که هر دوی این حضرات(ع)، از مردم و ستمگران زمان خود دوری گزیدند، حضرت فاطمه(س) تلاش های بسیار کردند تا مانع انحراف به وجود آمده در امت شوند و برای حفظ و تثبیت ولایت امیرمومنان(ع) مبارزه کردند . وی ادامه داد: وجود مقدس امام مهدی(عج) نیز از ستمگران دوری می کنند و به ناچار در پس پرده غیبت قرار گرفته اند اما در زمان مناسب ظهور و برنامه های مقدر الهی را پیاده می کنند.
حجت الاسلام نصوری برلزوم امام شناسی و دفاع از حریم ولایت تاکید کرد و گفت: تلاش های حضرت فاطمه(س) در حمایت از ولایت و رفتن به در خانه مهاجرین و انصار و یادآوری بیعت آنها با امیرمومنان(ع) در غدیر نوعی روش حمایت از امام زمان خود هست. وی خاطرنشان شد:حضرت زهرا(س) با آن عظمتِ مقام و جایگاه، تواضعی بی مثال در مقابل ولایت دارند و حتی از جان خود و فرزندشان در این مسیر می گذرند.
حجت الاسلام نصوری بیان کرد:همه ی اینها نشان از امام شناسی و زمان شناسی و دشمن شناسی حضرت زهرا(س) می باشد تا جایی که امام مهدی(عج) ایشان را الگوی خود معرفی می کند یعنی زهرای مرضیه فقط الگوی زنان نیست بلکه الگوی بشریت می باشد. در ایام ولادت باسعادت زهرای مرضیه مجموعه فعالان فرهنگ مهدوی باید با الگو قرار دادن این بانوی فداکار از امام دوران خود دفاع کنند و راه آن بانوی دوعالم را دنبال نمایند.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.