پویش مهدیه خانگی در فضای مجازی راه‌اندازی می‌شود
21 بهمن 1399 - 16:54
48
مدیرعامل بنیاد فرهنگی مهدی موعود(عج) فارس: مدیرعامل بنیاد فرهنگی مهدی موعود(عج) فارس از شکل‎گیری یک پویش مهدیه خانگی در فضای مجازی به مناسبت آغاز امامت امام زمان(ع) خبر داد.
منبع : ایسنا
پ
پ

حجت‌الاسلام علیرضا حدائق شنبه سوم آبان در یک کنفرانس خبری بیان کرد: آذین بندی خانه‌ها، قرائت دعای فرج، شعرخوانی خانوادگی، تقدیم یک کار خوب به امام زمان(ع) در قالب شعر و عکس و فیلم، برگزاری جشن خانگی در قالب عکس و فیلم، مسابقه بزرگ کتابخوانی در فضای مجازی و جشنواره فرهنگی و هنری عطر مهربانی در رشته‌های مختلف همزمان با آغاز امامت امام عصر(عج) در شیراز پیش‎بینی شده است.

او همچنین از شکل‌گیری پویش مجازی سفیر مهدوی با ضبط ٥ دقیقه‌ای برای طلاب و مبلغین و با حضور اعضای خانواده و در مجیط کار با موضوعات غیبت، انتظار، ظهور و حکومت امام زمان(ع) خبر داد و گفت: برپایی محفل انس مهدوی و امتداد همدلی در طرح احسان در ایام مهدوی و ربیع اول از عید بیعت تا وحدت و میلاد نبی اکرم(ص) از دیگر برنامه‌های پیش‌بینی شده در دهه آغاز امامت امام زمان(ع) خبر داد.

مدیرعامل بنیاد فرهنگی مهدی موعود(عج) فارس با اشاره به آغاز اصلاح ساختاری این بنیادی و تزریق نیروهای جوان در جامعه برای گسترش فعالیت‌ها، گفت: اکثر این نیروهای جوان طلاب حوزه‌های علمیه هستند.

حدائق، آموزش نظام جامع مربیان مهدوی بنیاد، برگزاری دو دوره آموزش مهدوی مجازی، برگزاری جلسه مشترک با رئیس بهزیستی فارس و انعقاد تفاهم نامه برای ارتباط متقابل، تمدید تفاهم نامه‌های منعقد شده با کمیته امداد و سازمان زندان‌های فارس، ایجاد و انعقاد تفاهم نامه با سپاه فجر فارس و برگزاری جلسه مشترک با معاونین صدا و سیمای فارس را از جمله اقدامات شاخص بنیاد فرهنگی مهدی موعود استان فارس طی شش ماه گذشته اعلام کرد.

او ادامه داد: اگرچه هر ساله نیمه شعبان جشن باشکوهی در مهدیه شیراز برگزار می‌شد و همچنین دو ماه محرم و صفر مجالس عزاداری و سخنرانی برپا بود اما امسال به دلیل شیوع بیماری کرونا این برنامه‌ها تعطیل شد.

مدیرعامل بنیاد فرهنگی مهدی موعود(عج) فارس خاطرنشان کرد: به احترام مسئولین ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا جلسات صبح مهدیه در ماه صفر را هم تعطیل کردیم اما انتظار است اگر قانونی تصویب میشود، همگانی باشد.

حدائق گفت: متدینین در جریان تلخ بیماری کرونا سابقه خوبی به احترام کادر بهداشت و سلامت مردم از خود نشان دادند.انتظار این است که قانون فراگیر و رعایت‌ها همگانی شود.

او همچنین از توزیع ١١ هزار بسته معیشتی به ارزش هر بسته ٤٠٠ هزار تومان در نیمه شعبان امسال خبر و ادامه داد: این بسته‌ها در شش نوبت بین خانوارهای آسیب دیده از کرونا توزیع شد.در عید قربان امسال نیز ١٥٠٠ کیلوگرم گوشت بسته بندی و بین نیازمندان توزیع شد.

مدیرعامل بنیاد فرهنگی مهدی موعود(عج) بیان کرد: رسالت اولیه ما در این بنیاد ابتدا کار فرهنگی است اما در این شرایط موجود به کمک مردم آمدیم.

حدائق همچنین از اضافه شده ٤٨ طلبه به جمع اساتید این بنیاد خبر داد و گفت: در سطح چهار حوزه، جای بحث تخصصی مهدویت در فارس خالی بود و طی ماههای اخیر این مهم پیگیری و در دستور تدریس دانشکده مهدویت قرار گرفته است.

او به پیگیری تکمیل ساختمان دانشکده مهدویت شیراز اشاره و ابراز امیدواری کرد که تا پایان امسال این دانشکده افتتاح شود و اضافه کرد: این مجموعه با کمک‌های مردمی در حال ساخت است و اعتبار ثابتی از سوی دولت برای آن تعریف نشده.

حدائق افزود: ساختمان دانشکده تا ۸۰ درصد و خدمات تاسیساتی آن هم تا ۴۰ درصد پیشرفت داشته است.سالن مطالعه و مخزن کتاب آن تجهیز شده است.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.