شرايط ظهور- مولف مهدي يوسفيان
06 آذر 1401 - 9:04
20

بخش اول ابتدا لازم است تعریف روشنی از موضوع بحث ارائه شود. شرایط به معنای سبب ها و زمینه ها، به اموری گفته می شود که تحقّق مطلوب و مشروط، به وجود آن ها بستگی دارد و بدون تحقق اینها، مشروط به وجود نمی آید. یعنی یک نوع رابطه علّی و معلولی میان آنها برقرار […]

پ
پ

بخش اول

ابتدا لازم است تعریف روشنی از موضوع بحث ارائه شود.

شرایط به معنای سبب ها و زمینه ها، به اموری گفته می شود که تحقّق مطلوب و مشروط، به وجود آن ها بستگی دارد و بدون تحقق اینها، مشروط به وجود نمی آید. یعنی یک نوع رابطه علّی و معلولی میان آنها برقرار است؛ مثلا برای آنکه محصول خوبی در تابستان برداشت شود لازم است شرایط آن مانند بذر سالم، آب مناسب، حرارت و تابش خورشید، کود کافی و سمّ پاشی به موقع فراهم شود، و یا دانش آموز برای آنکه نمره خوبی در پایان سال بگیرد و از جایزه برخوردار گردد باید در طول سال زحمت بکشد و به درستی درس بخواند. طبیعی است که در صورت عدم تحقّق شرایط، نه کشاورز باید منتظر برداشت محصول مناسب باشد و نه دانش آموز باید در انتظار گرفتن نمره خوب و جایزه باشد.

بر این اساس، مراد از شرایط ظهور، آن دسته از اموری هستند که تحقّق ظهور، وابسته به وجود آن هاست و تا آن ها محقّق نشوند، ظهور نیز واقع نخواهد شد.

اینک مناسب است به تعریف علایم ظهور نیز
اشاره شود، تا تفاوت آن با شرایط روشن شود.

📚شرایط ظهور

مؤلف/ مهدی یوسفیان

بنیاد مهدویت مازندران @bonyadsari

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.