سبک زندگی مهدوی (منتظرانه)
۱۶ آبان ۱۴۰۰ - ۸:۱۷
پ
پ

سلام بر قائم آل محمد و بر منتظرانش

بنده یک گزارشی را از روانشناس¬های غربی می¬خواندم، وقتی پرسش¬نامه¬ای را برای چند نفر تقسیم کردند و سؤال پرسیدند که هدف روشن شما در زندگی چیست؟ دیدند ۹۰ درصد مردمی که با این پرسش مواجه می¬شوند، پاسخشان این است که، نمی¬دانیم دنبال چه چیزی هستیم.

یک روزمرگی عجیبی میانِ آن مردم اتفاق افتاده است. از این ۱۰ درصد باقی¬مانده، ۷ درصد مردم می¬دانستند دنبال چه چیزی هستند، اما برنامه¬ای برای رسیدن به آن هدف نداشتند. فقط ۳ درصد باقی ماندند که این¬ها هم هدف روشنی و هم برنامۀ روشنی داشتند. این¬ها همان کسانی هستند که به تعبیر این آقا می¬گویند: نخبه¬های عالم هستند. این¬ها نخبه¬های عالم نیستند، این¬ها هدف گذاری کردند و برنامۀ درستی چیدند؛ این راز موفقیت است.

اگر این¬طور است، ما نیاز است که یک¬بار هدف دقیقی را برای خودمان روشن کنیم؛ این¬که به دنبال کمال باشیم، که به دنبال سعادت باشیم، این¬که به دنبال خوش¬بختی باشیم، این¬ها واژه¬های کلی است و کسی با این واژه¬های کلی تا دقیق نشود نمی¬تواند به جبهۀ منتظران امام زمان (عجل¬ الله¬ تعالی¬ فرجه¬ الشّریف) وارد بشود.

وقتی شما هدف¬گذاری در زندگیتان را دقیق انجام دادید و آن هدف¬گذاری چیزی فراتر از زندگی و منافع شخصی خودتان بود و آرزوی خودت را در برآورده شدن آرزوی همۀ انسان¬ها آن هم آرزوی حقیقی¬ات دیدید، آرام آرام دلت و ذهنت آماده می¬شود که به سمت مولایت حرکت کنی؛ چون او است که همۀ انسان¬ها را به سمت آرزوهای حقیقی و هدف واقعی¬شان رشد می¬دهد.

این هدف¬گذاری برای شما یک برنامه¬ریزیِ رفتاری هم به دنبال خواهد آورد. یعنی شما وقتی این هدف را گذاشتید که من می خواهم بشریت به سعادت برسد، سعادت بشریت جز با حاکمیت خالق بشریت و دین او نیست و این حاکمیت باید به وسیلۀ ولیِ او اتفاق بیفتد، شما تلاش می¬کنید برای این¬که زمینه¬ های حکومت آن ولی را فراهم کنید. طبیعتاً چنین شخصی رفتارهای خاصی را از خودش بروز می¬دهد، او هر کاری را انجام نمی¬دهد، او حتی هر رفتار مذهبی را از خودش بروز نمی¬دهد.

شاید برای شما این سؤال پیش آمده باشد که سبک زندگی که یک منتظر دارد مگر با سبک زندگی که یک مسلمان دارد فرق می¬کند؟ بله، فرق می¬کند.

یک مسلمان اهداف مختلفی را ممکن است مدِ نظرش بگیرد و برنامه¬ ریزی ویژۀ خودش را داشته باشد، اما منتظر امام زمان (عجل ¬الله¬ تعالی¬ فرجه¬ الشّریف) به یک نقطۀ دیگر فکر می¬کند، نگاه ¬های او، فکر او، گرایش¬های او، رفتارهای او، جنسش جنسِ خاصی است.

درست است که منابع این رفتارها از منابع اسلامی و قرآن و روایات است، اما او اولویت اولی دارد و اولویت او ظهور مهدی فاطمه (عجل¬ الله¬ تعالی¬ فرجه¬ الشّریف) است. این اولویت برای او، مجموعه رفتارهای نظام¬مندی را طراحی می¬کند که هدف کلانش زمینه سازی برای ظهور مهدی فاطمه (عجل¬ الله ¬تعالی¬ فرجه ¬الشّریف) است. این که این مجموعه رفتارهای این¬چنینی که از آن به سبک زندگی منتظرانه تعبیر می¬شود، چه چهارچوبی دارد، و اساساً جنسش چه جنسی است، ان¬شاءالله در صحبت بعدی با هم به گفت¬و¬گو خواهیم نشست.

و السلام ¬علیکم ¬و ¬رحمه ¬الله

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.