چرا امام زمان(عج) ظهور نمی کند؟ مانع عمده ظهور چیست؟
16 بهمن 1401 - 16:04
24

پاسخ: شاید بتوان گفت یکی از شرایط عمده برای ظهور، وجود یاورانی است که همراه امام، بارقیام را بر دوش بکشند و تا آخر،از همراهی و یاری رهبر خود دست برندارند و او را تنها نگذارتد.  (سدیر صیرفی در گفت و گویی با امام صادق(علیه السلام) درباره عدم قیام می گوید: حضرت مرا به خارج […]

پ
پ

پاسخ: شاید بتوان گفت یکی از شرایط عمده برای ظهور، وجود یاورانی است که همراه امام، بارقیام را بر دوش بکشند و تا آخر،از همراهی و یاری رهبر خود دست برندارند و او را تنها نگذارتد.

 (سدیر صیرفی در گفت و گویی با امام صادق(علیه السلام) درباره عدم قیام می گوید:

حضرت مرا به خارج مدینه برد تا آنکه وقت نماز، در محلی پیاده شدیم. امام صادق به جوانی که در آن نزدیکی بز می چراند، نگاهی کرد و فرمود:« ای سدیر! به خدا قسم! اگر پیروان من، به تعداد این بزها بودند، بر جای نمی نشستم (و قیام می کردم) ».

سدیر گوید: بعد از تمام شدن نماز، حیوانات آن گله را شمردم و یافتم که عدد آنها از ۱۷تجاوز نمیکند)

تحقق این شرط، لازم است، ولی کافی نیست، بلکه باید زمینه های دیگر نیز فراهم شود. از جمله آن شرایط، قابلیت مردم برای پذیرش دولت حق است، به این معنا که عموم مردم وجامعه بشری( نه گروهی خاص و در منطقه ای خاص) باید به درجه ای از معرفت برسند که دریابند حکومت ها و مکاتب ساخته بشر، جوابگوی نیاز مردم نیست و به وسیله این ها،سعادت و عدالت واقعی به بشر هدیه نمی شود.

خلاصه آن که مردم، خود باید ظهور عدالت را بخواهند و جهانیان را با زیبایی های دوران ظهور آشنا کنند و روحیه عدالت طلبی و ظلم ستیزی را همه جا گسترش دهند. مرحوم خواجه طوسی، در کتاب« تجریدالاعتقاد »، علت غیبت امام را کوتاهی مردم می داند، چرا که اعمال و کردار مردم، باعث شد امام از میان مردم برود، بنابراین، مردم باید از راه غلطی که رفته اند، برگردند و امام را بخواهند، تا ظهور صورت گیرد(ان شاء الله)

منبع : کتاب آفتاب مهر

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.