نماینده ولی فقیه در استان مازندران؛ لزوم استفاده از ظرفیت فضای مجازی برای معرفی برکات جامعه مهدوی/منتظر مأیوس و منزوی نیست.
16 فروردین 1400 - 8:49
27
حجت الاسلام محمدی لائینی گفت: مقام معظم رهبری فرمودند «اگر رهبر انقلاب نبودم،رئیس فضای مجازی کشور میشدم» با توجه به این دیدگاه رهبری و اقبال عمومی جامعه به استفاده از این فضا، باید با ابتکار و خلاقیت از فضای مجازی برای ترویج مهدویت استفاده شود.
پ
پ

خبرگزاری شبستان برای آشنایی بیشتر با منویات و دیدگاه های رهبر معظم انقلاب اسلامی حضرت آیت الله العظمی خامنه ای (حفظه الله) در حوزه مهدویت گفتگویی با حجت الاسلام والمسلمین «محمد باقر محمدی لائینی» نماینده ولی فقیه در استان مازندران و امام جمعه شهرستان ساری ترتیب داده است که در ادامه مشروح آن تقدیم حضورتان می‌شود:

*تعریف خود را از انتظار بفرمایید و بگویید که منتظر واقعی کیست؟
انتظار یک امید محال نیست. در رابطه با امام زمان (عج) امید داریم که روزی آن حضرت حضور غائبانه نداشته باشد و مهمتر اینکه دو ماموریت پر کردن جهان از ایمان و حاکم کردن دین جدش و همچنین اینکه دنیا را پر از عدل کرده و بشریت را از عدالت سیراب کند، این امید صد در صد تحقق پیدا می‌کند چون همه انبیا این وعده را دادند منجی می‌آید و دنیا را اصلاح می‌کند و دنیا پر از صلح، اخلاق و ایمان و وفور نعمت‌های مادی و معنوی می‌شود.
ثانیا در جهت رسیدن و تحقق این وعده باید تلاش کرد، سکون و عدم تلاش به معنای انتظارنمایی است، منتظر راستین زمینه‌سازی می‌کند و عشق و علاقه موعود را نمایان خواهد کرد.
دشمنان برای اینکه با این نگاه مبارزه کنند با اصل منجی کاری ندارند چون می‌دانند نتیجه‌ای نمی‌گیرند و قابل انکار نیست ولی انتظار را تحریف می‌کنند و ممکن است که ما را به سمت یک انتظار دروغین « انتظار آمریکایی» بکشانند به این معنا که بنشینیم و دعا کنیم و وارد حوزه جهاد و ترویج حوزه مهدویت نشویم.
در این میان وظیفه خبرگزاری شبستان و همه منتظران راستین ترویج فرهنگ مهدویت و جدا کردن انتظار راستین از انتظارهای خطا و نادرست است.

*چطور می‌توان برای نسل جوان امروز که دشمنان اسلام به دنبال کمرنگ کردن اعتقادات و باورهای دینی آنها هستند تصویری درست از حضرت مهدی(عج) ایجاد کرد تا از شبهه پراکنی جلوگیری شود؟
یکی از تحریف‌های دیگری که از شاخصه‌ها و مؤلفه‌های آمریکایی است این که آن‌ها از منجی هم تحریف به‌وجود می‌آورند بر این اساس فیلم‌ها و داستان‌هایی برای بدنام کردن مهدی(عج) ساخته و می‌گویند منجی خود آمریکا است پس هم در خود انتظار و هم در منتظر تحریف به‌وجود می‌آوردند.
جوانان ما باید بدانند که اطلاعات درست را از کجا کسب کنند کشورهای غربی سکولار و لائیک و هالیوود و آمریکا چرا باید به تبیین مبانی دینی ما بپردازند ما باید به منابع دینی خودمان مراجعه کنیم رجوع به عقاید، دیدگاه ها و سیره عملی پیامبر اکرم حضرت محمد مصطفی(ص) و ائمه اطهار(علیهم السلام)، قرآن و احادیث برای درک درست از مهدویت کافی است.
در دومین نامه مقام معظم رهبری (مدظله العالی)به جوانان غربی به این نکته اشاره شده که برای دستیابی به اندیشه ناب اسلامی باید به منابع اصیل دینی مراجعه کنید.

* اعتقاد به مهدویت چه آثار و برکاتی را برای جامعه در پی دارد؟
جامعه‌ای که اعتقاد به مهدویت دارد و منتظر ظهور حضرت حجت(عج) باشد، یک جامعه کامل و مترقی است و همیشه با نگاه به آینده سعی در پیمایش پله‌های تکامل دارد.

* عده‌ای معتقد هستند برای ظهور حضرت مهدی (عج) لازم است جامعه پر از ظلم، گناه و بی‌عدالتی شود تا حضرت به‌عنوان منجی بشریت عدالت واقعی را در جهان محقق گرداند و اساساٌ ظلم وبی عدالتی را نشانه‌ای بر نزدیکی ظهور امام زمان(عج) تلقی می‌کنند، نظرتان را در خصوص چنین تفکری بفرمایید؟
این هم یکی از شاخصه‌های انتظار دروغین و آمریکایی است که برای زودتر رسیدن به انتظار و منتظر این فکر غلط را دارند، با دو اصل به هیچ وجه نمی‌شود درافتاد یکی اینکه به گناه نباید کمک کرد که اصلی مسلم است.
تحت هر عنوانی بخواهید به گناه کمک کنید برخلاف قرآن است و نوعی تفکر شیطانی است دوم اینکه در مقابل گناه سکوت و بی‌تفاوتی درست نیست. اصل امربه معروف و نهی از منکر از اصول مسلم دین اسلام است هر مومنی را موظف می داند در مقابل گناه اظهار ناراحتی و البته متناسب با شرایط جلوگیری داشته باشد. اگر به اسم انتظار بخواهیم در مقابل گناه سکوت کنیم و امربه معروف و نهی از منکر نکنیم برخلاف اصل مسلم قرآن است.

* مقام معظم رهبری فرمودند «اگر من امروز رهبر انقلاب نبودم،رئیس فضای مجازی کشور میشدم» با توجه به این دیدگاه رهبری و اقبال عمومی جامعه به استفاده از این فضا، شما چه انتظاری از رسانه ها به وِیژه رسانه های فعال در فضای مجازی برای ترویج فرهنگ مهدویت دارید.
رسانه ها در جامعه امروز با اقبال بخش اعظمی از مردم به ویژه نوجوانان و جوانان مواجه اند . می طلبد با توجه به قدرت و نفوذی که رسانه ها به ویژه شبکه های اجتماعی در دنیای امروزی دارند از این قدرت در جهت ترویج فرهنگ مهدویت بهره برداری شود.
این روز‌ها که مردم جهان در قرنطینه به جهت شیوع بیماری کرونا هستند، باید با ابتکار و خلاقیت هرچه بیشتر، از فضای مجازی به عنوان بهترین فرصت انتقال مفاهیم در مباحث انتظار، ویژگی های جامعه مهدوی و… استفاده شود.

به گزارش شبستان، در این دیدار نوروزی تمثال مبارک مقام معظم رهبری و سردار شهید«قاسم سلیمانی» از سوی مدیر خبرگزاری شبستان در استان مازندران تقدیم حجت الاسلام والمسلمین «محمد باقر محمدی لائینی» نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شهرستان ساری شد.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.