فاطمیه و مهدویت: شرط شیعه بودن در کلام حضرت زهرا(س)/ماموم اهل بیت(ع) باش
08 دی 1400 - 8:01
35
حجت‌الاسلام اباذری با اشاره به شرط شیعه بودن در کلام حضرت زهرا(س)، گفت: شیعه بودن به اسم نیست به عمل است ما برای آنکه جزء شیعیان اهل بیت(ع) قرار بگیریم، باید ماموم اهل بیت(ع) باشیم و در مسیر و سمت و سوی آنها حرکت کنیم.
پ
پ

به گزارش خبرنگار گروه غدیر و مهدویت خبرگزاری شبستان، حجت الاسلام «محمود اباذری» درباره ارتباط فاطمیه و مهدویت، اظهار کرد: شخصی از همسرش درخواست کرد که از محضر حضرت زهرای مرضیه(س) بپرسد آیا از شیعیان اهل بیت(ع) است یا نه؟، خانم فاطمه زهرا(س) در پاسخ این سوال فرمودند: به همسرت بگو اگر نسبت به اوامر و دستورات ما اهتمام می ورزی و از آنچه حرام است، دوری می کنی، از شیعیان ما هستی.

این کارشناس مهدوی ادامه داد: این یعنی شیعه بودن به اسم نیست به عمل است ما برای آنکه جزء شیعیان اهل بیت(ع) قرار بگیریم، باید ماموم اهل بیت(ع) باشیم و در مسیر و سمت و سوی آنها حرکت کنیم.

حجت الاسلام اباذری تصریح کرد: وقتی آن فرد پاسخ حضرت زهرا(س) را شنید، برهم ریخت و گفت ما گناهانی داریم که از دایره شیعیان اهل بیت(ع) خارج‌مان می کند و اگر شیعه اهل بیت(ع) نباشیم شقی خواهیم بود … آن زن بازگشت و پریشانی همسرش را برای حضرت زهرا(س) بیان کرد.

وی افزود: بانوی دوعالم(ع) فرمودند: به همسرت بگو اینطور نیست، اگرچه شیعیان ما در آخرت مقام و منزلتی ویژه دارند اما محبان ما و حتی دوستانِ دوستان ما و آنها که با دشمنان ما دشمن باشند، نهایتاً اهل نجات خواهند شد.

حجت الاسلام اباذری در ادامه بیان کرد: یعنی اگرچه ممکن است به سبب گناهان شیعه نباشند اما با ابتلا به بلایا تطهیر می شوند تا پاک از دنیا بروند و اگر خطاها و گناهانشان زیاد باشد در آخرت عذاب می بینند و نهایتاً اهل بیت(ع) آنها را نجات می دهند.

این کارشناس مهدوی تاکید کرد: ایام فاطمیه برای آن است که الگویابی کنیم و کسانی را به عنوان الگو انتخاب کنیم که خدا آنها را برگزیده است؛ لذا باید سیره معصومانه آنها را بشناسیم و در عمل کاری کنیم که جزء شیعیان آن حضرات(ع) قرار بگیریم.

وی با بیان اینکه ما تاب سختی های دنیا را نداریم چه رسد به سختی ها و عذاب های جهنم، خاطرنشان کرد: امید است هر چه بر عمر ما افزوده می شود بر معرفت و بینش و عزم ما برای پیروی از مکتب ائمه(ع)، افزوده شود و جزء برترین منتظران مهدی(عج) آنها قرار بگیریم.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.