فاطمیه و مهدویت: حضرت زهرا(س) در یاری امام زمان خود افق‌نگر بود/ خود را بدهکار اما
08 دی 1400 - 8:09
31
یک کارشناس مهدوی با بیان اینکه حضرت زهرا(س) در یاری حق افق‌نگر بودند، گفت: ایشان با همه ایثارها و فدارکاری‌ها در یاری حق و امام زمان(ع) خود، نه تنها طلبکار نیست بلکه خود را بدهکار می‌داند و احساس تقصیر می‌کند.
پ
پ

به گزارش خبرنگار گروه غدیر و مهدویت خبرگزاری شبستان، حجت الاسلام «محمود اباذری» درباره ارتباط فاطمیه و مهدویت، اظهار کرد: گاهی وقتی صحبت از یاری حق و تلاش در این باره می شود، برخی می گویند: چه کنیم؟ آنچه از دستمان برآمد انجام داده ایم، نوبتی هم باشد نوبت دیگران است! و بعضا هم حالت طلبکارانه و سهم خواهی و عُجب و غرور به خود می گیریم که باعث می شود همه سرمایه های ما را از بین برود.

این کارشناس مهدوی با بیان اینکه حضرت زهرا(س) در یاری حق افق‌نگر بودند، تصریح کرد: از مهمترین آموزه های مکتب حضرت فاطمه زهرا(س) آن است که با همه توان برای یاری حق و امام زمان خود به میدان آمدند؛ وقتی به بیت وحی و خانه امیرالمومنین(ع) حمله شد برای یاری حق جلو آمدند تا مانع شوند که امام(ع) به اجبار با آنها بیعت کنند؛ لذا حضرت زهرای مرضیه(س) جانانه در مقابل آنان ایستادند و مجروح شدند.

وی ادامه داد: علاوه بر این، حضرت زهرا(س) در دفاع از حق سخنرانی های جانانه و افشاگرانه ای را در مسجدالنبی(ص) و نیز منزل خود انجام دادند، ایشان تا مدت ها دست امام حسن و امام حسین(ع) را می گرفتند و شب ها به در خانه مهاجران و انصار می رفتند و واقعه غدیر را به آنها یادآوری می کردند و رسالت آنها را متذکر می شدند؛ همچنین با اعراض و سکوت خود نسبت به اتفاق شوم رخ داده، اعلام برائت کردند. استفاده از سلاح گریه و ایجاد این سوال که «چرا دختر پیامبر(ص) اینقدر گریه می کند؟»، نیز از دیگر تدابیر فاطمی در دفاع از حق و ولایت بود.

حجت الاسلام اباذری در ادامه بیان کرد: حضرت زهرا(س) نه تنها جانشان را برای دفاع از حق ایثار کردند بلکه با افق‌نگری، برای بعد از خود نیز آیت و سندی بر جای گذاشتند تا مردم تا روز قیامت بپرسند چرا پاره تن پیامبر(ص) با آن همه سفارش های رسول خدا(ص) باید نیمه شب تشییع شود و چرا مرقدش باید مخفی باشد؟ این وصیت نبود مگر با افق‌نگری حضرت زهرا(س) در یاری حق.

وی تاکید کرد: مهم آنکه حضرت زهرا(س) با همه ایثارها و فدارکاری ها در یاری حق و امام زمان(ع) خود، نه تنها طلبکار نیست بلکه خود را بدهکار هم می داند و احساس تقصیر می کند، لذا وقتی از امیرالمومنین(ع) می خواهد که کنار بستر ایشان بنشیند و وصیت ایشان را بشنوند، می گوید: آیا از من راضی هستی؟!. یاران امام حسین(ع) نیز در روز عاشورا و قبل از شهادت از حضرت سیدالشهداء(ع) چنین سوالی داشتند و عرضه می کردند: «أَوَفَيْتُ يَا ابْنَ رَسُولِ اللهِ»؛ (آيا به وظيفه ام عمل كردم و وفا نمودم؟».

وی در پایان خاطرنشان کرد: ما منتظران هم باید با تاسی به حضرت زهرای مرضیه(س) سوال‌مان این باشد که امروز در عصر غیبت امام زمان(عج) چه کرده ایم و چه تلاشی برای شناخت هر چه دقیق تر حضرت بقیه الله الاعظم(عج) و شناساندن ایشان به دیگران انجام داده ایم و برای زمینه سازی ظهور چه تلاش هایی داشته ایم؟ و سپس از علم و قلم و نفس و همه چیزمان در این مسیر بهره بگیریم.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.