حقيقت انتظار در بارگاه امام حسين(عليه السلام)
03 مهر 1400 - 10:09
26
السلام عليك يا ابن رسول‌الله ان لم اكن ادركت نصرتك بيدي فها اناذا و افد اليك بنصرتي ... در اين فراز، معنا و مفهوم انتظار و كيفيت آمادگي براي ظهور امام(عليه السلام) روشن مي‌شود.
پ
پ

در يكي از زيارت‌نامه‌هاي بارگاه ملكوتي امام حسين(عليه السلام) زائرين چنين مي‌گويند: «السلام عليك يا ابن رسول‌الله ان لم اكن ادركت نصرتك بيدي فها اناذا و افد اليك بنصرتي قد اجابك قلبي و سمعي و بصري و بدني و رايي و هواي علي التسليم لك و الخلف الباقي من بعدك الا دلاء علي الله من ولدك، فنصرتي لكم معدّة حتي يحكم الله بامره و هو خير الحاكمين؛۱ درود بر تو اي فرزند رسول‌الله(صلي الله عليه و آله وسلم) زمان شما را درك نكردم تا شما را با دستم نصرت كنم، اما اكنون با همة وجودم، قلبم، گوش و چشمم، بدن و رأيم و همة خواسته‌هايم تسليم امر شمايم و در راه نصرت شما و جانشينان شما، يعني راهنمايان به سوي خدا از فرزندان شما هستم. اكنون تمام نصرت و ياري من براي شما آماده است تا به هنگامي كه خداوند اراده و حكم كند و او بهترين حاكم است.»
اين فراز، معنا و مفهوم انتظار و كيفيت آمادگي براي ظهور امام(عليه السلام) روشن مي‌شود؛ جان و دل، عقل و سر، رأي و هوا، همه را در راه امام حسين(عليه السلام) و مهيّا داشتن و بر اراده و خواست او خود را هم‌سو كردن، روح انتظار است كه جملة «و الخلف الباقي من بعدك» به اين معنا هم تا اين عصر امتداد مي‌دهد.

منبع:
۱ . تهذيب الاحكام، ج۶، ص۵۸٫

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.