بشارت جبرائیل امین
22 آبان 1400 - 8:19
29
انوار مکتوب بر ساق عرش
پ
پ

حضرت حسین بن علی (علیهما السلام)، از حضرت رسول خدا (صلّی الله علیه و آله) روایت کرده، فرمود: جبرییل مرا خبر داد که چون خدای تعالی، نام محمد (صلی الله علیه و آله و سلم) را در ساق عرش اثبات نمود، عرض کردم: ای پروردگار من! این نامی که در سرادق عرش مکتوب شده، چنان دانم که گرامی ترین آفریدگان نزد تو می باشد. گفت: خدای، دوازده شبح از نور … در میان آسمان و زمین بر وی نمودار فرمود.

«فقال یا ربّ بحقّهم علیک ألّا أخبرتنی عنهم. قال: هذا نور علیّ بن أبی طالب و هذا نور الحسن و هذا نور الحسین و هذا نور علیّ بن الحسین و هذا نور محمّد بن علی و هذا نور جعفر بن محمّد و هذا نور موسی بن جعفر و هذا نور علیّ بن موسی و هذا نور محمّد بن علی و هذا نور علیّ بن محمّد هذا نور الحسن بن علی و هذا نور الحجّه القائم المنتظر».

پس گفت: پروردگارا! قسم به حقّی که ایشان بر تو دارند، مرا آگاه فرما که ایشان کیستند؟

فرمود: این نور علی بن ابی طالب است؛ این نور حسن؛ این نور حسین؛ این نور علی بن الحسین؛ این نور محمد بن علی؛ این نور جعفر بن محمد؛ این نور موسی بن جعفر؛ این نور علی بن موسی؛ این نور محمد بن علی؛ این نور علی بن محمد؛ این نور حسن بن علی؛ این نور حجّه قائم منتظر (علیهم السلام) است.

حضرت حسین (علیه السلام)، بعد از روایت این حدیث از جدّش رسول خدا (صلّی الله علیه و آله) از جبرییل می فرماید:

«فکان رسول الله (صلّی الله علیه و آله و سلّم) یقول: ما احد یتقرّب الی الله عزّ و جلّ بهولاء القوم الّا اعتق الله رقبته من النّار».

رسول خدای (صلّی الله علیه و آله) همواره می فرمود: نیست کسی که به سوی خدای عزّ و جلّ تقرّب جوید به سبب آن قومی که خدا اشباح آنان را به جبرییل نشان داد، جز این که از آتش آزادش فرماید.

منبع:

کتاب العبقری الحسان فی احوال مولانا صاحب الزمان (عجّل الله فرجه) جلد۱ به نقل از کفایه الاثر فی النص علی الائمه الاثنی عشر، ص۱۷۰- ۱۶۹.

مرکز مجازی مهدویت

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.