استاد حوزه علمیه مطرح کرد؛ همه این عالم مظهر امام زمان(عج) است
25 آذر 1400 - 10:28
26
استاد حوزه علمیه گفت: همه این عالم مظهر امام زمان (عج) است و اگر کسی بداند که امامش او را می‌بیند هیچگاه در زندگی خسته و دل شکسته نمی‌شود.
پ
پ

به گزارش خبرنگار مهدویت و غدیر خبرگزاری شبستان، حجت الاسلام اعتمادیان در مسجد غدیر به سخنرانی پرداخته و با بیان اینکه رسیدن به سر منزل مقصود و سعادت انسان همان شناخت امام و امامت است، اظهار کرد: افرادی در طول تاریخ بودند که امامت را شناختند اما نسبت به ایشان معرفت واقعی را پیدا نکردند و به بیراهه رفتند.

حجت الاسلام اعتمادیان با استناد به حدیثی از امام رضا (ع)، ادامه داد: امام دارای علایمی است که در دیگران پیدا نمی شود اولین شاخصه در زمان تولد است که پاک و منزه به دنیا می آید و مانند گل معطر بدنیا قدم می گذارد.

وی عنوان کرد: امام در هنگام تولد دستش رو به زمین و سرش رو به آسمان است از این طریق از آسمان منادی حق از طرف پروردگار با امام صحبت می کند و زمانی که دستش رو به زمین است تمام علوم الهی را فرا می گیرد.

وی با استناد به آیه ای از سوره مبارکه آل عمران، ادامه داد: هر فردی این آیه را بخواند خدای متعال هزار سیئه را از انسان می گیرد و هزار درجه و حسنه به فرد اعطاء می کند از این رو امامان معصوم در زمان تولد این آیه مبارکه را قرائت می کنند.

استاد حوزه علمیه با اشاره به اولامر بودن امامان و پیامبران اظهار کرد: تمامی پیامبران اولامر هستند اما گل سر سبدش حضرت امیرالمومنین (ع) است، شاهد خدا و پیامبر (ص) حضرت علی (ع) است و آن بزرگوار علم حجت پروردگار محسوب می شود.

حجت الاسلام اعتمادیان با اشاره به شاخصهای امام معصوم ادامه داد: امام معصوم به تمامی امور دنیوی و معنوی از ازل تا ابد آگاهی دارد و این آگاهی به اذن پروردگار است.

وی ادامه داد: امام به تمامی اجزای عالم آگاه است صداها را می شناسد اسماء را می داند اهل بیت (ع) به کل جهان نظر می کنند به همین دلیل عشق و محبت همراه امام است بنابراین باید با تمام حواس باطنی به دنبال امام بود.

استاد حوزه علمیه گفت: امام زمان (عج) از تمام دردها و رنج‌های بشری خبر دارد و به همه توجه می کند از این رو باید با آثار شناخت امام آشنا شد و محبت امام دارای آثار و برکات فراون در سازندگی و زندگی انسان است.

استاد حوزه علمیه خاطرنشان کرد: امام زمان (عج) در این جهان همه مخلوقات الهی نظر دارند، همه این عالم مظهر امام زمان (عج) است و اگر کسی بداند که امامش او را می بیند هیچگاه در زندگی خسته و دل شکسته نمی شود، به همین علت باید معرفت انسان نسبت به امام عصر (عج) بیشتر شود.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.