۱۲۳۹اثر به دبیرخانه جشنواره عید تا عید رسید
23 اسفند 1400 - 18:25
22
مدیر بنیاد فرهنگی مهدی موعود (عج) در مازندران؛ حجت الاسلام نصوری با بیان اینکه هزار و ۲۳۹اثر به دبیرخانه جشنواره عید تا عید رسید، گفت: ۹۱۰ مورد از این آثار از طریق شبکه شاد به دبیرخانه این جشنواره رسیده است.
پ
پ

حجت‌الاسلام «محمدرضا نصوری» در جلسه شورای سیاستگذاری مهدویت مازندران مورخه ۵ اسفند ۱۴۰۰ با تاکید بر ترویج و تعمیق مهدویت، بیان کرد: گسترش فرهنگ مهدویت در دنیای امروز ضرورت دارد .

مدیر بنیاد فرهنگی مهدی موعود (عج) در مازندران با اعلام اینکه امسال دو نیمه شعبان داریم،گفت: تصمیم گرفتیم فضای مباحث مهدویت را در قالب جشنواره ارائه بدهیم، از این رو اقدام به برگزاری جشنواره ملی با محوریت فعالیت‌های مهدوی در مساجد، بقاع متبرکه و مهدیه ها با عنوان ” عید تا عید” کردیم که در گروه سنی کودکان،  جوانان و بزرگسالان، در حوزه نقاشی، خوشنویسی، عکس، عکس‌نوشته، شعر و داستان کوتاه، تواشیح، سرود، مداحی، مولودی، خدمات اجتماعی و گروه‌های جهادی کردیم.

وی با بیان اینکه دبیرخانه این جشنواره از اردیبهشت ماه آغاز به فعالیت کرده،‌ یادآورشد:شرکت کنندگان می‌توانند آثار خود را تا ۱۴ بهمن ماه ۱۴۰۰ به آدرس www.yaremahdavi.ir ارسال کردند.

حجت الاسلام نصوری با اشاره به همکاری دستگاه های فرهنگی از جمله سپاه کربلا اداره کل کتابخانه های عمومی مازندران، اداره کل آموزش و پرورش مازندران و … با دبیرخانه این جشنواره، گفت: تلاش داریم با صداقت آمار دهیم چرا که گزارش های صادقانه یکی از شاخصه های فرهنگ انتظار است.

وی با بیان اینکه هزار و ۲۳۹اثر به دبیرخانه جشنواره عید تا عید رسید، افزود: فراوانی آثار بیشتر بچه های زیر دیپلم هستند.نشان می دهد نسل امروز به حضرت مهدی(عج) علاقه مند هستند.

حجت الاسلام نصوری با بیان اینکه ۱۷۷مورد فیلم و کلیپ رسید، ادامه داد: همچنین در بخش عکس و نقاشی ۷۳۳مورد، هم خوانی۶مورد، مولودی۷مورد، عکس و پوستر۸مورد، داستان کوتاه۱۴مورد، شعر و نقاشی۲۳۹مورد، پویش های خدمات اجتماعی۶مورد، خوشنویسی۱۷مورد، کج اثر ۳مورد و اثار غیر مرتبط با این محورها ۲۹مورد بوده است.

وی با بیان اینکه ۹۱۰ مورد از این آثار از طریق شبکه شاد به دبیرخانه این جشنواره رسیده است، افزود: داوری آثار در دست انجام است.

حجت الاسلام نصوری از برگزاری آئین اختتامیه این جشنواره روز ۲۳اسفند خبر داد و گفت: گواهی شرکت با امضای حجت الاسلام والمسلمین«محسن قرائتی» به منتخبین اهدا می شود.

وی از برگزاری جشن های نیمه شعبان در سراسر استان خبر داد و افزودک آئین رونمایی از کتاب مهدویت در اندیشه علامه حسن زاده آملی را خواهیم داشت.

حجت الاسلام نصوری به فعالیت رادیو مهدوی اشاره کرد و گفت: فعلا جمعه ها برنامه داریم اما از نیمه شعبان این رادیو به صورت رسمی فعالیت خواهد داشت.

وی از برگزای مراسم احیای شب نیمه شعبان در شهرهای مختلف استان خبر داد و افزود: هیات های شاخص نیز با حداقل آسیب جشن های نیمه شعبان را خواهند داشت.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.