فعالیت‌های فرهنگی جامعه باید به سمت فرهنگ مهدویت حرکت کند
23 مرداد 1400 - 8:26
29
مدیر بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود (عج) در مازندران گفت: مهدویت می‌تواند پیوست تمام مسائل فرهنگی کشور و زمینه‌ساز ظهور حضرت مهدی (عج) باشد.
پ
پ

به گزارش خبرگزاری ایلنا، حجت‌الاسلام محمدرضا نصوری روز چهارشنبه در نشست با خبرنگاران گفت: بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود (عج) در سال ۱۳۷۹ با موافقت مقام معظم رهبری، بنا به پیشنهاد استاد محسن قرائتی تشکیل گردید و در مرداد سال ۱۳۷۸ به‌منظور ترویج و تعمیق فرهنگ مهدویت و مبارزه با انحرافات، شعبه مازندران شروع به فعالیت کرد.

وی با اشاره به بیانه گام دوم مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه باید برای ظهور و تمدن سازی در آینده آمادگی داشته باشیم، افزود: تمدن زمانی شکل می‌گیرد که فرهنگ‌ها تغییر کند هرگاه فرهنگ مردم را از فضای دوران غیبت به سمت‌وسوی جامعه مهدوی و ظهور سوق دهیم، می‌شود گفت موفق شده‌ایم.

 مدیر بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود (عج) در مازندران گفت: متأسفانه ما برای اینکه مردم را عاشق امام زنده کنیم به توجه به سمت امام شهید زیاد است در مازندران نیز این موضوع کاملاً مشهود است البته خوب است اما توجه به همان مقدار برای امام حی وزنده نیست.

وی انتقال مفاهیم مهدویت را به جامعه مهم و ضروری دانست و ادامه داد: در خصوص مهدویت بیش از ۲ هزار روایت غیر تکرار داریم، بطوریکه علامه امینی برای بحث امامت ۱۱ هزار جلد کتاب نوشته است.

نصوری ادامه داد: معتقدم مهدویت می‌تواند پیوست تمام مسائل فرهنگی کشور و زمینه‌ساز ظهور حضرت مهدی (عج) باشد.

وی به فعالیت ۵۰ مهدیه شهری و روستایی در استان مازندران اشاره کرد از آموزش ۱۵ هزار معلم پرورش دینی خبر داد که گواهی نیز برای آن‌ها صادرشده است.

مدیر بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود (عج) در مازندران، ساماندهی گروه‌های مهدویت را یکی ازمأموریت‌های مهم عنوان کرد و افزود: ۱۷ دانشگاه کانون فعال ترویج فرهنگ مهدویت هستند.

نصوری از برگزاری جشنواره ملی «عید تا عید» با محوریت فعالیت مهدوی در مساجد، بقاع متبرکه و مهدیه‌ها ۹ فروردین تا ۲۷ اسفند سال ۱۴۰۰ مصادف با ۱۵ شعبان ۱۴۴۲ تا ۱۵ شعبان ۱۴۴۳ خبر داد.

وی افزود: علاقه‌مندان می‌توانند در بخش‌های نقاشی، خوشنویسی، عکس، عکس نوشته، شعر و داستان کوتاه، تواشیح، سرود و مداحی، مولودی، خدمات اجتماعی گروه‌های جهادی شرکت کنند.

مدیر بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود (عج) در مازندران گفت: این مسابقه در دو سطح کودکان، نوجوانان و جوانان (تا ۱۸ سال تمام) و بزرگ‌سالان (بالاتر از ۱۸ سال) برگزار می‌شود.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.