آیت‌الله جاودان: امام زمان(ج) شاهد و ناظر بر اعمال ما است، گناه نکنیم
18 آبان 1400 - 9:35
25
آیت‌الله جاودان گفت: امروز امام زمان(ج) شاهد و ناظر بر اعمال ما است، اگر این را درک کنیم که حضرت با چنین قدرت و عظمتی ناظر بر اعمال ما هستند گناه نمی‌کنیم.
پ
پ

به گزارش خبرنگار غدیر و مهدویت خبرگزاری شبستان، آیت‌الله محمدعلی جاودان استاد حوزه علمیه شامگاه چهارشنبه در جلسه درس اخلاق که در حسینیه شیخ مرتضی زاهد برگزار شد، گفت: خداوند در آیه ۱۰۵ سوره توبه می‌فرماید شما هر کاری می خواهید انجام بدهید انجام دهید خدا و رسول و مومنان آن را می بینند.

وی افزود: مومنان بخشی از اعمال ما را می بینند همه آنچه را که انسان انجام می‌دهد را نمی بیند یعنی برخی از کارها که باید پنهانی انجام شود را نمی‌بینند.

آیت‌الله جاودان با تاکید بر اینکه مومنان در کنار خدا و رسول قرار می‌گیرند و آنچه را که خدا و رسول می بینند آنها هم می بینند، عنوان کرد: در ادوار گذشته هم انبیا الهی شاهد و ناظر بر اعمال امت خود بودند.

استاد حوزه علمیه ادامه داد: امروز هم امام زمان(ج) شاهد و ناظر بر اعمال ما است، مومنان بر اساس احاطه علمی از ناحیه خداوند اعمال ما را می‌بینند.

وی بیان کرد: ما زمانی سه یا چهار نفر بودیم که خدمت آیت الله حق شناس می‌رسیدیم که از ایشان موعظه دریافت کنیم، ایشان هر شب یک ورق زندگی من را باز می‌کرد و برای من می خواند، چیزی که شاید هفت یا هشت سال پیش گذشته بود آن برای من می‌خواند و من کاملا می‌فهمیدم.

آیت‌الله جاودان گفت: اگر ما این را درک کنیم خدا، رسول و مومنان با چنین قدرت و عظمتی ناظر بر اعمال ما هستند گناه نمی‌کنیم و ناگزیر اعمال خود را برای خدا و رسول خالص می‌کنیم.

استاد حوزه علمیه با تاکید بر اینکه این اعتقاد قرآنی است که همه اعمال ما زیر نظر خدا و رسول قرار دارد، اظهار کرد: هر آیه‌ای از قرآن بر پیامبر(ص) نازل می شد علاقه‌مندان به پیامبر(ص) آن آیات و تفسیرش را در کنار قرآن می‌نوشتند. قرآن‌های مسلمانان آن زمان همراه با تفسیر بود در حالی که الان قرآن‌های عالم بدون تفسیر است.

وی با بیان اینکه پس از هجرت از اقدامات مهم و اساسی پیامبر اسلام(ص) این بود که مسلمانان سواد خواندن و نوشتن یاد بگیرند، عنوان کرد: کسی بخواهد دنیا را بگیرد از طریق باسواد و دانا کردن مردم خود آغاز می‌کند.

آیت‌الله جاودان با بیان اینکه خداوند می فرماید ما تکلیف بیش از طاقت بر مردم قرار نداریم، ابراز کرد: اگر ایمان و عمل صالح شما اثرگذار باشد بهشتی می‌شوید تا بهشتی نشوید بهشت نمی‌روید بهشتی نباید حسادت، کینه، تکبر و بخل داشته باشد. برای بهشتی شدن باید این رذایل اخلاقی از وجود شما کنده شود که آن را یا خداوند از وجود شما پاک می‌کند یا باید خودتان آنها را از وجود خود پاک کنید.

استاد حوزه علمیه خاطرنشان کرد: اگر رذایل اخلاقی که برشمردیم را از سینه خود پاک کنید محبت امام حسین(ع) جایگزین آن می‌شود در این صورت است که شما بهشتی می‌شوید.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.